spot_imgspot_img

Din 2024 România va deveni producător și exportator de autobuze în Europa

spot_imgspot_img

BMC Truck&Bus, cu sediul în Ciorogârla, lângă București, va deschide, în prima jumătate a anului viitor, o linie de producție pentru autobuze electrice, prima de acest fel din țară.

Facilitatea din Ciorogârla va putea produce, într-o primă fază, 200 de autobuze electrice pe an, dar va fi extinsă, funcție de comenzi, până la 7-800 de unități, anunță Silvia Colacea, director executiv BMC.

Fabrica de autobuze electrice din Ciorogârla va fi prima din țară, de acest fel, și va transforma România și în producător și  exportator de autobuze, pentru că BMC vrea să livreze la extern.  La intern, deja este un nume consacrat în domeniul furnizării de mijloace de transport în comun, livrând, în 20 de ani mii de autobuze și microbuze. Doar autobuze electrice, BMC  a furnizat intern 500 de unități, dintr-un total de 1.000 vândute în România. Acestea au fost model Granton ZTE Smart Auto, fabricate în China. ZTE, producătorul autobuzului Granton, este un holding gigant din China  ce reunește   zeci de firme din domeniul tehnologiei, și cu ramificații în multe sectoare industriale, cu o cifra de afaceri anuală de  peste 16 miliarde de dolari.

Autobuzul electric Made in Romania va purta numele Eurobus Diamond, un brand propriu BMC, sub care fabrica din Ciorogârla a vândut sute de autobuze diesel, până acum câțiva ani.

Cât despre preț, Colacea spune că producția în România a autobuzului presupune reduceri de costuri (3-8%) față de importul său din China. Până acum, cele 500 de autobuze pe care BMC le-a vândut în România – model Granton ZTE Smart Auto au fost vândute local la un preț mediu de circa 450.000 de euro pe unitate (prețul diferă funcție de opțiunile cerute de beneficiar).

Compania din Ciorogârla a livrat în București (100 de autobuze și stații de încărcare), Constanța, Iași, Târgu-Mureș, Piatra –Neamț, Craiova, Tulcea,  Suceava.

La București, care este cel mai mare contract de până acum și finalizat cu patru luni înainte de termenul – limită, autobuzele au fost din categoria 12 metri, cu o autonomie de minimum 200 de kilometri între două încărcări succesive(încărcarea completă durează 3-4 ore – n.r.), tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori și podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble, aer condiționat.

La Ciorogârla nu se vor produce doar autobuze propriu-zise, ci și unități mai mici din categoria microbuzelor electrice, din ce în ce mai cerute și în România, pentru transportul elevilor, al angajaților și altele. Astfel, din punct de vedere al lungimii șasiului, aici vor fi produse autovehicule de 6 metri, 8,5 metri, 9 metri, 10,8 metri și 12 metri.

Începerea construcției de autobuze electrice lângă București înseamnă că România va intra în cercul select al țărilor europene care produc astfel de autovehciule. Sunt doar câteva țări din UE care se pot lăuda cu producție și exporturi de autobuze electrice, cum ar fi Germania(Mercedes, MAN), Cehia(SOR), Olanda(Ebusco), Polonia(Solaris), Suedia(Volvo și SCANIA). Dincolo de frontiera UE, Turcia este un alt mare producător de autobuze electrice. China este, de parte, cel mai mare producător mondial, mai mare decât toți ceilalți producători, la un loc.

Pe piața românească, unde deja BMC a livrat 500 de autobuze, lupta este între furnizori de autobuze cu prețuri de până la 500.000 de euro. Din spusele directorului de la BMC, Mercedes, MAN, IVECO ar fi prea scumpe pentru piața din România, pentru că oferă produse cu prețuri începând de la 6-700.000 de euro, prea mult față de ce pot oferi primăriile, consiliile județene din țară sau orice alt client. În schimb, BMC se află în competiție la intern cu Solaris Polonia, cu SOR Cehia, cu TEMSA și Karsan din Turcia.

La export, producătorul din Ciorogârla vizează piețele regionale, precum Bulgaria, Serbia, Ungaria, dar și alte piețe, ca Italia ori Spania.

BMC Truck&Bus este un producător și distribuitor de autobuze cu o facilitate de producție la Ciorogârla, lângă autostrada București-Pitești, controlat de familia Kilic.

În 20 de ani, vânzările de autobuze și camioane ale BMC s–au ridicat la peste 5.000 de unități.

RECENTE

Piața globală a energiei regenerabile este în plină expansiune

Pentru a ajuta părțile interesate din sectorul fotovoltaic să înțeleagă adevărata situație a dezvoltării...

MIDR: Reglementări actualizate pentru proiectarea și montarea instalațiilor electrice în clădirile locative și sociale

În contextul dezvoltării continue a infrastructurii și tehnologiilor din Moldova, actualizarea normelor tehnice din...

Premierul Recean cere reducerea procedurilor birocratice pentru creșterea securității energetice

În cadrul ședinței Comitetului de Supraveghere al Unității Consolidate pentru Implementarea și Monitorizarea Proiectelor...

Proiecte de 31 MW de energie verde vizate de simplificarea procesului de racordare la rețea

Comisia pentru Situații Excepționale (CSE) a decis să simplifice procesul de obținere a avizelor...

SIMILARE

Transelectrica implementează un sistem de contorizare și management al datelor de măsurare a energiei electrice pe piața angro

Compania Națională de Transport al Energiei Electrice a finalizat investiția privind implementarea unui sistem...

Liderii industriei fotovoltice transformă Bucureștiul într-un hub al energiei regenerabile la Solar Energy Bucharest Summit 

Bucureștiul va deveni, pentru al patrulea an consecutiv, gazda celui mai important eveniment dedicat...

România și Moldova au solicitat Comisiei Europene să nu se mai plătească taxele CO2 pentru energia livrată peste Prut

Preluare Mihai Nicuţ, www.e-nergia.ro România și Republica Moldova au cerut Comisiei Europene derogarea temporară de...