spot_imgspot_img
CHIȘINĂU TICKER
CHIȘINĂU 00 : 00 01/01/1970 Loading weather... Loading air quality...

Consultant principal, Serviciul informare și comunicare cu mass-media

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Asigurarea și coordonarea procesului de informare și  comunicare eficientă a ministerului cu publicul larg, reprezentanții societății civile și cu mijloacele de informare în masă, în vederea informării operative, veridice și complete a societății.

Sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fişei postului:

  1. Promovarea imaginii ministerului prin informarea și comunicarea eficientă cu publicul larg, reprezentanții societății civile și cu mijloacele de informare in masă în vederea informării operative, veridice și complete a societății;
  2. Elaborarea și implementarea strategiilor și planurilor de comunicare, a documentelor de politici în domeniul informării și comunicării;
  3. Elaborarea rapoartelor de monitorizare a mass-media privind reflectarea activității ministerului, politicile naționale și sectoriale;
  4. Actualizarea paginii web a autorității privind activitatea conducerii și instituției, în vederea asigurării transparenței în procesul decizional;
  5. Asigurarea răspunsurilor la solicitările de acces de informație parvenite în cadrul ministerului;
  6. Organizarea și asigurarea desfășurării evenimentelor la care participă conducerea Ministerului și comunicarea cu mass-media, precum și coordonarea activităților la nivel de subdiviziune și sectoriale ale instituției;
  7. Organizarea activității serviciului.

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

  1. deține cetățenia Republicii Moldova;
  2. posedă limba română și limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
  3. are capacitate deplină de exercițiu;
  4. nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
  5. este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată, dacă pentru funcția respectivă sânt stabilite cerințe speciale de sănătate;
  6. are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă;
  7. în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  8. nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
  9. nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
  10. nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

– studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalente, de masterat, în domeniul relații publice și comunicare socială; relații internaționale.

 – cunoașterea legislației în domeniu;

-cunoașterea unei limbi de circulație internațională la nivel B1;

-cunoștințe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.

Experiență profesională: 2 ani de experiență profesională în domeniu.

Abilități: Abilități de lucru cu documentele, abilități de analiză și sinteză a datelor complexe, a fenomenelor și a proceselor, de soluționare a problemelor de complexitate înaltă în domeniul de competență, autoinstruire și îmbunătățire permanentă a performanțelor personale, gestiune a informațiilor, elaborare a documentelor, comunicare și prezentare a diverselor subiecte, comunicare eficientă și lucru în echipă.

Atitudini/comportamente: Responsabilitate, disciplină, spirit de inițiativă, tendință spre dezvoltare profesională continuă, rezistență la efort și stres, respect față de oameni, punctualitate, diplomație, flexibilitate, obiectivitate și exigență.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Formularul de participare la concursul pentru ocuparea funcției publice (descarcă aici)
    Dacă cererea de participare este depusă prin intermediul platformei cariere.gov.md, atunci Formularul de participare va fi generat și completat automat în baza datelor din cererea electronică.
  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau specializare
  • Documente ce atestă experiența profesională
    Copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative.
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Alte documente necesare:
    1. Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal ale candidatului la funcția publică vacantă

Modalitatea de depunere a documentelor

  • E-mail
  • Poștă
  • Personal

Salariul pe funcție

De la 10130 Lei

Bibliografia concursului

Legislația în domeniul serviciului public

Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public

Legea nr.25/2008 cu privire la Codul de conduită a funcționarului public

Legislația în domeniul de specialitate

Legea nr.982/200 cu privire la accesul la informație

Legea nr.64/2010 cu privire la libertatea de exprimare

Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova nr.174/2018

Convenția Europeană cu privire la televiziunea transfrontalieră, Strasbourg 5 mai 1989  

Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldova

Hotărârea Guvernului 1211/2010 cu privire la unitatea de informare și comunicare cu mass-media a autorității administrației publice centrale

Legea nr. 982 din 11.05.2000 privind accesul la informație

https://consiliuldepresa.md/ro/page/codul-deontologic-al-jurnalistului-din-r-moldova

RECENTE

Guvernul va adopta Regulamentul pentru proiecte comune de energie regenerabilă cu UE şi ţări terţe

Guvernul va aproba marți, 29 aprilie 2025, Proiectul de Hotărâre care instituie un regulament...

Simtel a publicat Raportul Anual 2024: venituri +20 % și profit net +36 %

Simtel Team, companie românească specializată în soluții de energie regenerabilă și servicii de inginerie,...

Moldova depășește pragul de 646 MW de capacitate instalată în energie regenerabilă 

Cele mai recente date publicate de Centrul Național pentru Energie Durabilă (CNED) indică o...

SIMILARE

ANRE anunță poziții vacante în trei regiuni din țară

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a lansat un nou apel de angajare,...

ProCredit Bank Moldova angajează Specialist Contabilitate Internă

ProCredit Bank Moldova angajează Specialist Contabilitate Internă. Candidatul ideal are studii superioare în domeniul...

Secretariatul Comunității Energetice anunță patru posturi vacante pentru experți în domeniul energetic

Secretariatul Comunității Energetice a anunțat deschiderea a patru poziții vacante pentru profesioniști dedicați în...

ProCredit Bank angajează Specialist Analiză Calitate Portofoliu

ProCredit Bank își extinde echipa și este în căutarea unui Specialist în Analiza Calității...

ProCredit Bank Moldova angajează Auditor Intern

ProCredit Bank Moldova este în căutarea unui Auditor Intern dedicat, cu o gândire analitică...

Ministerul Energiei a lansat concursul pentru selectarea membrilor Consiliului de Administrație Moldelectrica

Ministerul Energiei a anunțat lansarea concursului de selectare a membrilor Consiliului de Administrație al...

Anunț de angajare: Specialist în aspecte de mediu pentru proiectul STEEM

Proiectul „Sustainable Transition through Energy Efficiency in Moldova” (STEEM) are ca scop îmbunătățirea eficienței...

Premier Energy Distribution angajează expert ESG

Premier Energy Distribution, lider în furnizarea serviciilor de energie electrică în Republica Moldova, își...

Poziție vacantă: stagiar în politici energetice și guvernanță la Energy Community

Secretariatul Comunității Energetice caută un Stagiar în politici energetice și guvernanță care să se...