Logo and Ticker
CHISINAU 18/05/2025 22:56
spot_imgspot_img

“4+” pentru aeroportul din Bruxelles în cadrul programului Airport Carbon Accreditation

Aeroportul din Bruxelles a obținut acreditarea Nivelului 4+ în programul de Acreditare a Carbonului, o inițiativă independentă a Consiliului Internațional al Aeroporturilor (ACI) care evaluează și certifică aeroporturile în funcție de emisiile lor de CO2. Acest lucru face ca Aeroportul din Bruxelles să fie primul din Belgia care atinge al doilea cel mai înalt nivel de acreditare.

RENERGY
Olivier Jankovec, director general al ACI EUROPE (stanga), Arnaud Feist, director general al Brussels Airport Company (dreapta)

Aeroportul din Bruxelles a obținut acreditarea Nivelului 4+ în cadrul programului ACA (Acreditare de Carbon a Aeroporturilor) al ACI EUROPE, organizația care reunește peste 500 de aeroporturi din 55 de țări din Europa. Acest program independent evaluează inițiativa aeroporturilor de a reduce emisiile și le certifică în funcție de impactul lor de carbon asupra mediului.

RENERGY

„Această recunoaștere reprezintă un punct de referință în munca și eforturile noastre din ultimii ani de a reduce semnificativ amprenta noastră de carbon. Aeroportul din Bruxelles este acum cu un pas mai aproape de a atinge Nivelul 5, fiind ferm hotărâți să nu mai emitem deloc CO2 până în 2030, în calitate de operator aeroportuar. Acest lucru arată din nou că realizăm rezultate concrete prin programul nostru de reducere a CO2”, a declarat Arnaud Feist, CEO al Brussels Airport Company.

De la Nivelul 3+ la Nivelul 4+
Pentru a face trecerea de la Nivelul 3+ la 4+, Aeroportul din Bruxelles a integrat surse suplimentare de emisii în calculele sale, conform Protocolului Gazelor cu Efect de Seră. Acestea includ impactul bunurilor și serviciilor achiziționate, tratamentul deșeurilor (de la aeroport și partenerii săi) și a apelor uzate. În plus, Nivelul 4+ pentru toate zborurile de plecare include emisiile pe durata întregului zbor. La nivelurile inferioare, aceste emisii sunt limitate doar la fazele de aterizare și decolaj.

Aeroportul din Bruxelles a dezvoltat și un Plan de Management al Carbonului, care descrie acțiunile pe care operatorul aeroportuar le va întreprinde în anii următori pentru a atinge emisii nete de carbon zero până în 2030. Acest plan include promovarea unei „schimbări modale” pentru pasageri și angajați, precum și conversia centralelor termice existente ale aeroportului la o alternativă fără combustibili fosili. În plus, companiile aeriene sunt încurajate să utilizeze aeronave mai prietenoase cu mediul prin taxe aeroportuare diferențiate și să folosească combustibil sustenabil pentru aviație (SAF).

Aeroportul din Bruxelles, în colaborare cu partenerii din sectorul aviației, a pus în aplicare un Plan de Parteneriat cu Părțile Interesate, care subliniază măsurile concrete luate pentru reducerea emisiilor de carbon. Printre aceste inițiative se numără electrificarea echipamentelor de manipulare la sol și lansarea unei „Carți a Deșeurilor”, dezvoltată împreună cu partenerii, ce vizează reducerea cantității de deșeuri și optimizarea proceselor de reciclare.

RENERGY

„Acesta este un punct de reper important, care demonstrează că aeroportul și-a aliniat pe deplin strategiile de reducere a carbonului cu obiectivele Acordului de la Paris. Prin inițiative precum tranziția la sisteme de încălzire fără combustibili fosili, electrificarea flotei de vehicule și colaborarea cu partenerii operaționali prin Planul de Parteneriat cu Părțile Interesate, aeroportul a integrat sustenabilitatea și, în special, managementul carbonului în toate aspectele operațiunilor sale. Proiecte precum Stargate subliniază și mai mult leadershipul Aeroportului din Bruxelles în aviația sustenabilă, oferind un exemplu puternic pentru întreaga noastră industrie”, a declarat Olivier Jankovec, Director General al ACI EUROPE.

Aeroportul din Bruxelles este acum primul aeroport din Belgia care atinge al doilea cel mai înalt nivel de acreditare. Dintre cele 591 de aeroporturi participante la sistemul ACA la nivel mondial, Aeroportul din Bruxelles se numără printre cele 67 cele mai performante aeroporturi la Nivelul 4+ sau peste (Nivelul 5).

RENERGY

Airport Carbon Accreditation este singurul program global de certificare a gestionării emisiilor de carbon pentru aeroporturi, aprobat la nivel instituțional. Programul evaluează și recunoaște în mod independent eforturile depuse de aeroporturi pentru a-și gestiona și reduce emisiile de carbon prin intermediul a 7 niveluri de certificare: „Cartografiere”, „Reducere”, „Optimizare”, „Neutralitate”, „Transformare”, „Tranziție” și „Nivel 5”.

Prin cele 7 niveluri de certificare, Airport Carbon Accreditation recunoaște faptul că aeroporturile se află în diferite etape ale călătoriei lor către gestionarea cuprinzătoare a emisiilor de carbon. Este un program pentru aeroporturi de toate dimensiunile, care se extinde dincolo de hub-uri și aeroporturi regionale cu trafic regulat de pasageri, pentru a include aeroporturile de aviație generală și cele axate pe transportul de marfă.

spot_imgspot_img
spot_img
spot_img

ȘTIRI RECENTE

Moldelectrica a anulat licitația pentru energia pierderilor din rețeaua de transport 

Moldelectrica, operatorul de transport al energiei electrice, anunță anularea licitației inițiate pe 30 septembrie...

ULTIMA ORĂ | Moldelectrica: Doi candidați admiși la interviu pentru funcția de director general — Sergiu Carmanschi și Octavian Ciobîrca

ULTIMA ORĂ | Moldelectrica anunță lista scurtă pentru funcția de director general: Sergiu Carmanschi...

Cum se calculează performanța energetică a clădirilor în Moldova

Ministerul Energiei anunță aprobarea și publicarea Metodologiei de calcul a performanței energetice a clădirilor....

Red Electrica semnalează riscuri din variații de tensiune în Spania

Red Eléctrica de España (REE) a notificat autoritatea de reglementare că în ultimele două...

SIMILARE

ULTIMA ORĂ | Moldelectrica: Doi candidați admiși la interviu pentru funcția de director general — Sergiu Carmanschi și Octavian Ciobîrca

ULTIMA ORĂ | Moldelectrica anunță lista scurtă pentru funcția de director general: Sergiu Carmanschi...

Cum se calculează performanța energetică a clădirilor în Moldova

Ministerul Energiei anunță aprobarea și publicarea Metodologiei de calcul a performanței energetice a clădirilor....

Red Electrica semnalează riscuri din variații de tensiune în Spania

Red Eléctrica de España (REE) a notificat autoritatea de reglementare că în ultimele două...

Forum APC: Reorganizare și bani FEERM pentru renovarea blocurilor

Ieri, 9 octombrie 2025, la Chișinău, Forumul Asociațiilor de Locatari a adunat peste 170...

La Bălți funcționează primul atelier fotovoltaic din Moldova, care îi învață pe elevi să monteze corect panourile solare

La Școala Profesională nr. 4 din Bălți s-a inaugurat un atelier fotovoltaic complet funcțional,...

Ministerul Energiei inițiază legea ecodesign: se transpune ESPR și se introduce pașaportul digital al produselor

Ministerul Energiei a deschis etapa de inițiere pentru o lege care va introduce cerințe...

Tranzacționarea garanțiilor de origine și co-garantarea finanțării PPA-urilor, în discuție la a 5-a ediție a Romanian Green PPA

Tranzacționarea garanțiilor de origine și statusul aderării României la AIB (Association of Issuing Bodies)...

ADN gazier, viitor solar: Transautogaz pornește 4 MW fotovoltaic la Strășeni, sub umbrela Moldovagaz

Transautogaz, companie cu experiență pe gaze, a pus în funcțiune prima sa centrală fotovoltaică:...

Ne apropiem de 1 GW pe verde: dacă ținem ritmul, reușim

Moldova intră în weekend cu o veste bună și cu un aer de „deja-vu”...