Logo and Ticker
CHISINAU 18/05/2025 22:56
spot_imgspot_img

“4+” pentru aeroportul din Bruxelles în cadrul programului Airport Carbon Accreditation

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Aeroportul din Bruxelles a obținut acreditarea Nivelului 4+ în programul de Acreditare a Carbonului, o inițiativă independentă a Consiliului Internațional al Aeroporturilor (ACI) care evaluează și certifică aeroporturile în funcție de emisiile lor de CO2. Acest lucru face ca Aeroportul din Bruxelles să fie primul din Belgia care atinge al doilea cel mai înalt nivel de acreditare.

RENERGY
Olivier Jankovec, director general al ACI EUROPE (stanga), Arnaud Feist, director general al Brussels Airport Company (dreapta)

Aeroportul din Bruxelles a obținut acreditarea Nivelului 4+ în cadrul programului ACA (Acreditare de Carbon a Aeroporturilor) al ACI EUROPE, organizația care reunește peste 500 de aeroporturi din 55 de țări din Europa. Acest program independent evaluează inițiativa aeroporturilor de a reduce emisiile și le certifică în funcție de impactul lor de carbon asupra mediului.

RENERGY

„Această recunoaștere reprezintă un punct de referință în munca și eforturile noastre din ultimii ani de a reduce semnificativ amprenta noastră de carbon. Aeroportul din Bruxelles este acum cu un pas mai aproape de a atinge Nivelul 5, fiind ferm hotărâți să nu mai emitem deloc CO2 până în 2030, în calitate de operator aeroportuar. Acest lucru arată din nou că realizăm rezultate concrete prin programul nostru de reducere a CO2”, a declarat Arnaud Feist, CEO al Brussels Airport Company.

De la Nivelul 3+ la Nivelul 4+
Pentru a face trecerea de la Nivelul 3+ la 4+, Aeroportul din Bruxelles a integrat surse suplimentare de emisii în calculele sale, conform Protocolului Gazelor cu Efect de Seră. Acestea includ impactul bunurilor și serviciilor achiziționate, tratamentul deșeurilor (de la aeroport și partenerii săi) și a apelor uzate. În plus, Nivelul 4+ pentru toate zborurile de plecare include emisiile pe durata întregului zbor. La nivelurile inferioare, aceste emisii sunt limitate doar la fazele de aterizare și decolaj.

Aeroportul din Bruxelles a dezvoltat și un Plan de Management al Carbonului, care descrie acțiunile pe care operatorul aeroportuar le va întreprinde în anii următori pentru a atinge emisii nete de carbon zero până în 2030. Acest plan include promovarea unei „schimbări modale” pentru pasageri și angajați, precum și conversia centralelor termice existente ale aeroportului la o alternativă fără combustibili fosili. În plus, companiile aeriene sunt încurajate să utilizeze aeronave mai prietenoase cu mediul prin taxe aeroportuare diferențiate și să folosească combustibil sustenabil pentru aviație (SAF).

Aeroportul din Bruxelles, în colaborare cu partenerii din sectorul aviației, a pus în aplicare un Plan de Parteneriat cu Părțile Interesate, care subliniază măsurile concrete luate pentru reducerea emisiilor de carbon. Printre aceste inițiative se numără electrificarea echipamentelor de manipulare la sol și lansarea unei „Carți a Deșeurilor”, dezvoltată împreună cu partenerii, ce vizează reducerea cantității de deșeuri și optimizarea proceselor de reciclare.

RENERGY

„Acesta este un punct de reper important, care demonstrează că aeroportul și-a aliniat pe deplin strategiile de reducere a carbonului cu obiectivele Acordului de la Paris. Prin inițiative precum tranziția la sisteme de încălzire fără combustibili fosili, electrificarea flotei de vehicule și colaborarea cu partenerii operaționali prin Planul de Parteneriat cu Părțile Interesate, aeroportul a integrat sustenabilitatea și, în special, managementul carbonului în toate aspectele operațiunilor sale. Proiecte precum Stargate subliniază și mai mult leadershipul Aeroportului din Bruxelles în aviația sustenabilă, oferind un exemplu puternic pentru întreaga noastră industrie”, a declarat Olivier Jankovec, Director General al ACI EUROPE.

Aeroportul din Bruxelles este acum primul aeroport din Belgia care atinge al doilea cel mai înalt nivel de acreditare. Dintre cele 591 de aeroporturi participante la sistemul ACA la nivel mondial, Aeroportul din Bruxelles se numără printre cele 67 cele mai performante aeroporturi la Nivelul 4+ sau peste (Nivelul 5).

RENERGY

Airport Carbon Accreditation este singurul program global de certificare a gestionării emisiilor de carbon pentru aeroporturi, aprobat la nivel instituțional. Programul evaluează și recunoaște în mod independent eforturile depuse de aeroporturi pentru a-și gestiona și reduce emisiile de carbon prin intermediul a 7 niveluri de certificare: „Cartografiere”, „Reducere”, „Optimizare”, „Neutralitate”, „Transformare”, „Tranziție” și „Nivel 5”.

Prin cele 7 niveluri de certificare, Airport Carbon Accreditation recunoaște faptul că aeroporturile se află în diferite etape ale călătoriei lor către gestionarea cuprinzătoare a emisiilor de carbon. Este un program pentru aeroporturi de toate dimensiunile, care se extinde dincolo de hub-uri și aeroporturi regionale cu trafic regulat de pasageri, pentru a include aeroporturile de aviație generală și cele axate pe transportul de marfă.

RECENTE

Două companii au câștigat la licitație 60 MW solar la prețul-record de 1,14 lei/kWh

Licitația organizată de Ministerul Energiei pentru acordarea statutului de producător eligibil mare centralelor fotovoltaice...

Cinci proiecte eoliene primesc undă verde: 77,5 MW aprobate la tarife record

Ministerul Energiei a publicat rezultatele licitației pentru atribuirea statutului de producător eligibil mare centralelor...

Ghid rapid — noile reguli OPEM pentru piețele spot PZU și PPZ

OPEM a publicat setul complet de documente care vor guverna Piața pentru Ziua Următoare...

OPEM publică pachetul de reguli tehnice pentru operarea piețelor PZU și PPZ

Lansarea piețelor Piața pentru Ziua Următoare (PZU) și Piața pe Parcursul Zilei (PPZ) este...

SIMILARE

OPEM publică pachetul de reguli tehnice pentru operarea piețelor PZU și PPZ

Lansarea piețelor Piața pentru Ziua Următoare (PZU) și Piața pe Parcursul Zilei (PPZ) este...

60 de milioane de euro pentru transformarea digitală a sectorului energetic al Moldovei

Ministerul Energiei a validat, pe 13 iunie 2025, conceptul Programului de implementare a transformării...

Primul regulament național pentru verificarea durabilității și reducerii emisiilor la biocombustibili

Ministerul Energiei a deschis, între 18 și 28 iunie 2025, consultarea publică pentru un...

Ministerul Energiei pregătește hotărârea pentru marii producători de energie verde

Ministerul Energiei a anunțat demararea elaborării proiectului de hotărâre a Guvernului care va conferi...

Reguli clare pentru PZU și PPZ: OPEM lansează procedurile tehnice în consultare publică

Operatorul Pieței de Energie Electrică (OPEM) a publicat spre consultare trei proceduri tehnice care...

TVA cu taxare inversă în energie: ce înseamnă și de ce contează

De la 1 ianuarie 2026, Moldova va aplica mecanismul de taxare inversă a TVA...

GCIP Moldova 2025: Șansa ideilor verzi să devină afaceri de succes

Antreprenorii care dezvoltă soluții sustenabile au din nou ocazia să transforme ideile curajoase în...

GLOBSEC2025: Carolina Novac, alături de lideri globali, despre viitorul fără emisii

Într-o sală plină din centrul de conferințe din Praga, pe 13 iunie, lideri din...

400 milioane euro pentru securitatea energetică: Parlamentul aprobă garanții de stat pentru Energocom

Parlamentul a aprobat astăzi, în primă lectură, un proiect de lege care permite acordarea...