Logo and Ticker
CHISINAU 18/05/2025 22:56
spot_imgspot_img

Testarea autobuzelor cu hidrogen pe străzile din Cluj-Napoca și Galați

Recent, Cluj-Napoca și Galați au fost gazdele testării autobuzelor alimentate cu hidrogen, ca parte a celui de-al treilea turneu de promovare a acestor vehicule inovatoare. Proiectul, finanțat de Clean Hydrogen Partnership prin inițiativa JIVE, a inclus nouă orașe europene, printre care și cele două municipii românești. Ambițiile lor sunt mari, ambele orașe dorind să dezvolte flote de autobuze pe hidrogen și să creeze așa-numitele „văi de hidrogen”.

RENERGY

În Cluj-Napoca, testele s-au desfășurat timp de trei zile. Autobuzul cu hidrogen a transportat pasageri pe șase linii de transport public, acoperind aproximativ 600 de kilometri și înregistrând un consum mediu de 5,1 kg de hidrogen la 100 de kilometri. În Galați, autobuzul a fost testat pe linia 105 timp de două zile, parcurgând 300 de kilometri și transportând circa 1.500 de pasageri zilnic. Consumul de hidrogen a variat între 5,0 și 5,5 kg/100 km.

RENERGY

În ambele orașe, alimentarea vehiculelor a fost realizată cu ajutorul unei stații mobile de încărcare. Pe durata turneului, consumul minim de hidrogen atins a fost de 3,5 kg/100 km.

Funcționarea și competitivitatea autobuzelor cu hidrogen

Autobuzele cu celule de combustibil pe hidrogen au tancurile de hidrogen amplasate pe acoperiș, iar celula de combustibil și motorul electric în partea din spate. Costul de operare al acestor autobuze este așteptat să fie competitiv cu cel al autobuzelor diesel până în 2030, odată ce hidrogenul curat atinge pragul comercial.

Planuri ambițioase pentru Cluj-Napoca și Galați

Cluj-Napoca intenționează să achiziționeze 25 de autobuze pe hidrogen până în 2027, suplimentând astfel flota de 41 de autobuze electrice. O stație de producție a hidrogenului cu o capacitate de o tonă pe zi va fi construită, iar energia produsă va fi folosită atât pentru transportul public, cât și pentru termoficare.

RENERGY

Galațiul, pe de altă parte, derulează un proiect de 80 de milioane de euro pentru dezvoltarea unei „văi de hidrogen”. Acesta include construcția unei fabrici de hidrogen și a unui parc fotovoltaic pe o fostă groapă de gunoi, energia produsă urmând să fie utilizată pentru transportul public.

Declarații și perspective

Mirela Atanasiu, director general interimar al Clean Hydrogen Partnership, a subliniat succesul caravanelor de promovare anterioare și interesul crescut pentru autobuzele cu hidrogen în Europa. Proiectul JIVE a testat peste 300 de autobuze în diverse condiții, demonstrând eficiența acestei tehnologii.

RENERGY

Oficialii locali, precum Ovidiu Cîmpean din Cluj-Napoca și Ionuț Bichescu din Galați, au evidențiat angajamentul orașelor lor față de sustenabilitate și utilizarea hidrogenului în diverse aplicații, de la transport public la termoficare.

Mai multe detalii despre proiectele de autobuze cu hidrogen pot fi găsite pe site-ul: www.fuelcellbuses.eu.

spot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ȘTIRI RECENTE

Moldova se apropie de 1 GW din regenerabile și își depășește înainte de termen țintele pentru 2030

Ne apropiem de 1 GW de energie regenerabilă instalată în Republica Moldova, iar dinamica...

Studiu ANRE despre piața energiei electrice în 2025: cum arată de fapt concurența, dependența de import și viitorul CET-urilor

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică a finalizat studiul de piață referitoare la sectorul...

How Vladislav Papanaga sees smart energy as the next big asset class

For Vladislav Papanaga, antrepreneur and founder of QGroup, energy is no longer just one...

Vladislav Papanaga: Energia inteligentă — noul standard de diversificare a afacerilor

Autor: Vladislav Papanaga, antreprenor, fondator QGroup Deficitul energetic ca fereastră de oportunitate Energia nu este doar...

SIMILARE

Vladislav Papanaga: Energia inteligentă — noul standard de diversificare a afacerilor

Autor: Vladislav Papanaga, antreprenor, fondator QGroup Deficitul energetic ca fereastră de oportunitate Energia nu este doar...

ODA va finanța companiile care intră în comunități de energie regenerabilă

Mâine se aprobă proiectul de hotărâre a Guvernului privind semnarea Acordului de grant pentru...

Ministerul Energiei: Doi oameni noi în Comisia pentru licitațiile eoliene

Ministerul Energiei a completat, în sfârșit, locurile rezervate societății civile în Comisia de licitații...

Grid-forming obligatoriu pentru stocarea de energie și regenerabilele de peste 1 MW în Europa

Europa se pregătește să schimbe regulile jocului pentru stocarea de energie și pentru centralele...

Ministerul Energiei lansează două proiecte de regulamente pentru controlul încălzirii și ventilării în clădiri

Ministerul Energiei a pornit, în aceeași zi, două inițiative care vor schimba felul în...

LEA Vulcănești–Chișinău: șantierul se închide, linia intră în faza de testare și energizare treptată

Lucrările la Linia Electrică Aeriană (LEA) Vulcănești–Chișinău ajung la aproximativ 99% progres fizic. Constructorul...

Cel mai mare parc fotovoltaic propriu al Simtel, de 52 MWp la Giurgiu, intră în exploatare săptămâna aceasta

Simtel deschide, la Giurgiu, un nou capitol în povestea energiei regenerabile din România: cel...

Ministerul Energiei s-a întâlnit cu investitorii pentru prima rundă de consultări pe licitația de proiecte eoliene

Iată și prima întâlnire față în față între autorități și investitori pe tema noii...

Simtel trece de 60 de milioane de euro venituri

Simtel, grupul românesc de inginerie și tehnologie listat la Bursa de Valori București, a...