spot_imgspot_img

Testarea autobuzelor cu hidrogen pe străzile din Cluj-Napoca și Galați

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Recent, Cluj-Napoca și Galați au fost gazdele testării autobuzelor alimentate cu hidrogen, ca parte a celui de-al treilea turneu de promovare a acestor vehicule inovatoare. Proiectul, finanțat de Clean Hydrogen Partnership prin inițiativa JIVE, a inclus nouă orașe europene, printre care și cele două municipii românești. Ambițiile lor sunt mari, ambele orașe dorind să dezvolte flote de autobuze pe hidrogen și să creeze așa-numitele „văi de hidrogen”.

RENERGY

În Cluj-Napoca, testele s-au desfășurat timp de trei zile. Autobuzul cu hidrogen a transportat pasageri pe șase linii de transport public, acoperind aproximativ 600 de kilometri și înregistrând un consum mediu de 5,1 kg de hidrogen la 100 de kilometri. În Galați, autobuzul a fost testat pe linia 105 timp de două zile, parcurgând 300 de kilometri și transportând circa 1.500 de pasageri zilnic. Consumul de hidrogen a variat între 5,0 și 5,5 kg/100 km.

RENERGY

În ambele orașe, alimentarea vehiculelor a fost realizată cu ajutorul unei stații mobile de încărcare. Pe durata turneului, consumul minim de hidrogen atins a fost de 3,5 kg/100 km.

Funcționarea și competitivitatea autobuzelor cu hidrogen

Autobuzele cu celule de combustibil pe hidrogen au tancurile de hidrogen amplasate pe acoperiș, iar celula de combustibil și motorul electric în partea din spate. Costul de operare al acestor autobuze este așteptat să fie competitiv cu cel al autobuzelor diesel până în 2030, odată ce hidrogenul curat atinge pragul comercial.

Planuri ambițioase pentru Cluj-Napoca și Galați

Cluj-Napoca intenționează să achiziționeze 25 de autobuze pe hidrogen până în 2027, suplimentând astfel flota de 41 de autobuze electrice. O stație de producție a hidrogenului cu o capacitate de o tonă pe zi va fi construită, iar energia produsă va fi folosită atât pentru transportul public, cât și pentru termoficare.

RENERGY

Galațiul, pe de altă parte, derulează un proiect de 80 de milioane de euro pentru dezvoltarea unei „văi de hidrogen”. Acesta include construcția unei fabrici de hidrogen și a unui parc fotovoltaic pe o fostă groapă de gunoi, energia produsă urmând să fie utilizată pentru transportul public.

Declarații și perspective

Mirela Atanasiu, director general interimar al Clean Hydrogen Partnership, a subliniat succesul caravanelor de promovare anterioare și interesul crescut pentru autobuzele cu hidrogen în Europa. Proiectul JIVE a testat peste 300 de autobuze în diverse condiții, demonstrând eficiența acestei tehnologii.

RENERGY

Oficialii locali, precum Ovidiu Cîmpean din Cluj-Napoca și Ionuț Bichescu din Galați, au evidențiat angajamentul orașelor lor față de sustenabilitate și utilizarea hidrogenului în diverse aplicații, de la transport public la termoficare.

Mai multe detalii despre proiectele de autobuze cu hidrogen pot fi găsite pe site-ul: www.fuelcellbuses.eu.

RECENTE

Nou regulament privind certificarea energetică a clădirilor aprobat de Guvern – standarde stricte pentru eficiență și transparență

Astăzi, Guvernul a aprobat Proiectul de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de certificare...

Guvernul aprobă regulamentul privind calificarea evaluatorilor energetici și a inspectorilor de sisteme de încălzire și ventilare

Astăzi, în cadrul ședinței guvernamentale, a fost aprobat proiectul de hotărâre pentru Regulamentul cu...

Mâine la București începe SOUTH EAST EUROPE GREEN EPC

Pe 12 septembrie 2024, la Hotel Sheraton din București, va avea loc evenimentul SOUTH...

Anunț de Angajare: Green Transition Officer – Part-time (Online)

Development Policy Foundation, o organizație non-profit din Polonia, caută un Green Transition Officer pentru...

RENERGY NEWSLETTER

SIMILARE