spot_imgspot_img
CHIȘINĂU TICKER
CHIȘINĂU 00 : 00 01/01/1970 Loading weather... Loading air quality...

Testarea autobuzelor cu hidrogen pe străzile din Cluj-Napoca și Galați

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Recent, Cluj-Napoca și Galați au fost gazdele testării autobuzelor alimentate cu hidrogen, ca parte a celui de-al treilea turneu de promovare a acestor vehicule inovatoare. Proiectul, finanțat de Clean Hydrogen Partnership prin inițiativa JIVE, a inclus nouă orașe europene, printre care și cele două municipii românești. Ambițiile lor sunt mari, ambele orașe dorind să dezvolte flote de autobuze pe hidrogen și să creeze așa-numitele „văi de hidrogen”.

RENERGY

În Cluj-Napoca, testele s-au desfășurat timp de trei zile. Autobuzul cu hidrogen a transportat pasageri pe șase linii de transport public, acoperind aproximativ 600 de kilometri și înregistrând un consum mediu de 5,1 kg de hidrogen la 100 de kilometri. În Galați, autobuzul a fost testat pe linia 105 timp de două zile, parcurgând 300 de kilometri și transportând circa 1.500 de pasageri zilnic. Consumul de hidrogen a variat între 5,0 și 5,5 kg/100 km.

RENERGY

În ambele orașe, alimentarea vehiculelor a fost realizată cu ajutorul unei stații mobile de încărcare. Pe durata turneului, consumul minim de hidrogen atins a fost de 3,5 kg/100 km.

Funcționarea și competitivitatea autobuzelor cu hidrogen

Autobuzele cu celule de combustibil pe hidrogen au tancurile de hidrogen amplasate pe acoperiș, iar celula de combustibil și motorul electric în partea din spate. Costul de operare al acestor autobuze este așteptat să fie competitiv cu cel al autobuzelor diesel până în 2030, odată ce hidrogenul curat atinge pragul comercial.

Planuri ambițioase pentru Cluj-Napoca și Galați

Cluj-Napoca intenționează să achiziționeze 25 de autobuze pe hidrogen până în 2027, suplimentând astfel flota de 41 de autobuze electrice. O stație de producție a hidrogenului cu o capacitate de o tonă pe zi va fi construită, iar energia produsă va fi folosită atât pentru transportul public, cât și pentru termoficare.

RENERGY

Galațiul, pe de altă parte, derulează un proiect de 80 de milioane de euro pentru dezvoltarea unei „văi de hidrogen”. Acesta include construcția unei fabrici de hidrogen și a unui parc fotovoltaic pe o fostă groapă de gunoi, energia produsă urmând să fie utilizată pentru transportul public.

Declarații și perspective

Mirela Atanasiu, director general interimar al Clean Hydrogen Partnership, a subliniat succesul caravanelor de promovare anterioare și interesul crescut pentru autobuzele cu hidrogen în Europa. Proiectul JIVE a testat peste 300 de autobuze în diverse condiții, demonstrând eficiența acestei tehnologii.

RENERGY

Oficialii locali, precum Ovidiu Cîmpean din Cluj-Napoca și Ionuț Bichescu din Galați, au evidențiat angajamentul orașelor lor față de sustenabilitate și utilizarea hidrogenului în diverse aplicații, de la transport public la termoficare.

Mai multe detalii despre proiectele de autobuze cu hidrogen pot fi găsite pe site-ul: www.fuelcellbuses.eu.

RECENTE

METRIX AmCham 2025: energie 4,46 și economie verde 5,44 – radiografia vulnerabilităților energetice și a potențialului de tranziție sustenabilă în Moldova

AmCham Moldova a publicat recent rezultatele indicatorului METRIX, instrumentul care măsoară percepţia comunităţii de...

De la gratis la 30.000 de lei: Guvernul impune tarife pentru autorizația integrată de mediu

Guvernul va examina săptămâna viitoare proiectul prin care se instituie Metodologia de calculare a...

Guvernul recalibrează legislația de audit și sprijin energetic: cadrul revizuit care protejează consumatorul vulnerabil

Săptămâna viitoare, la ședința de Guvern, ministrul energiei intenționează să prezinte un proiect de...

Simtel contractează 28 mil. EUR de la pentru finalizarea parcului fotovoltaic de 52 MWp din Giurgiu

Simtel Team (BVB: SMTL), grup românesc de inginerie și tehnologie listat pe Piața Principală a...

SIMILARE

METRIX AmCham 2025: energie 4,46 și economie verde 5,44 – radiografia vulnerabilităților energetice și a potențialului de tranziție sustenabilă în Moldova

AmCham Moldova a publicat recent rezultatele indicatorului METRIX, instrumentul care măsoară percepţia comunităţii de...

De la gratis la 30.000 de lei: Guvernul impune tarife pentru autorizația integrată de mediu

Guvernul va examina săptămâna viitoare proiectul prin care se instituie Metodologia de calculare a...

Guvernul recalibrează legislația de audit și sprijin energetic: cadrul revizuit care protejează consumatorul vulnerabil

Săptămâna viitoare, la ședința de Guvern, ministrul energiei intenționează să prezinte un proiect de...

Simtel contractează 28 mil. EUR de la pentru finalizarea parcului fotovoltaic de 52 MWp din Giurgiu

Simtel Team (BVB: SMTL), grup românesc de inginerie și tehnologie listat pe Piața Principală a...

Un nou instrument interactiv oferă date în timp real despre stocarea energiei verzi în Europa

Pe 20 martie 2025, Centrul Comun de Cercetare (JRC) al Comisiei Europene a lansat...

Primarii din Moldova vor soluții pentru climă și energie verde

Peste 70 de semnatari activi ai Convenției Primarilor pentru Energie și Climă s-au reunit...

ANRE anunță poziții vacante în trei regiuni din țară

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a lansat un nou apel de angajare,...

Guvernul a aprobat planul pentru noile licitații destinate producătorilor eligibili mari din surse regenerabile cu stocare

Cabinetul de miniștri a aprobat Proiectul dispoziției privind aprobarea Planului de acțiuni pentru organizarea...

Încep testările primelor comunități de energie regenerabilă

În premieră, în Moldova, vor fi testate primele comunități de energie din surse regenerabile,...