Alexandru Calarașan vine să revoluționeze piața acoperișurilor cu o idee ambițioasă. Antreprenorul a proiectat o tehnologie unică pentru modulele solare instalate pe acoperiș, întitulată Energofag. Proiectul său abordează numeroase probleme de mediu și oferă diverse forme de energie: electricitate, căldură, lumină și metode complexe de economisire a apei.
Într-un interviu recent, fondatorul Energofag a povestit originea ideii sale, beneficiile economice, impactul asupra mediului și drumul său către premiul de 10.000 de dolari din cadrul Competiției ”Moldova Eco Energetică 2023”.
”Ideea de a lansa această afacere a venit în urma necesității de a soluționa problema edificării unui acoperiș. Analizând ideea de a instala panouri fotovoltaice și lumină integrată, am început să elaborez o soluție tehnologică și pe final am obținut produsul dat”, a zis Alexandru Calarașan.
Proiectul propune un acoperiș inovator care unifică mai multe surse de energie.
„Energofag” oferă lumină naturală datorită acoperișului de sticlă, panourile fotovoltaice asigură electricitate verde, iar colectoarele solare produc energie termică. În plus, datorită formei triunghiulare și canalelor de drenaj, acest sistem modular autoportant colectează apa din precipitații și o filtrează pentru reutilizare în diverse scopuri.
Alexandru Calarașan susține că beneficiile economice ale invenției sale sunt semnificative: ”Pe o suprafață de acoperiș finit avem integrate mai multe tipuri de tehnologii care colectează energie și sine-costul fiecăruia în parte este cu mult mai mic, în comparație cu utilizarea unui acoperiș tradițional cu montarea ulterioară a tehnologiilor”, a explicat antreprenorul.
Această soluție tehnologică complexă a fost deja recunoscută la nivel internațional, fiind patentată în Germania.
Acum ”Energofag” se pregătește de procesul de producție, iar premiul de 10.000 de dolari va fi investit în componente și materie primă pentru primul lot de sisteme modulare Energofag, care va fi prezentat la expoziții și testări tehnologice. Aceasta va servi ca o demonstrație practică a eficienței produsului.
”Participarea la competiția GCIP a fost foarte utilă deoarece a reprezentat un exercițiu în promovarea produsului nostru și am avut parte de consultanță, care ne-a permis să elucidăm multe aspecte legate de evoluția ulterioară a produsului. Firește că am avut speranță, am luptat și în final am câștigat premiul mare”, a conchis antreprenorul.