spot_imgspot_img
CHIȘINĂU TICKER
CHIȘINĂU 00 : 00 01/01/1970 Loading weather... Loading air quality...

Cererea de mașini electrice în Europa încetinește. Șoferii așteaptă modele mai ieftine și mai bune față de ce există pe piață

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

După ani de creştere accelerată, vânzările de vehicule electrice (EV) în Europa par să între într-o zonă de încetinire a creşterii, şoferii aşteptând modele mai ieftine şi mai bune decât cele care sunt deja pe autostrăzi.

Vânzările de vehicule complet electrice în Europa au crescut cu 47% în primele nouă luni din 2023, dar, în loc să sărbătorească, producătorii auto, inclusiv Tesla, Volkswagen şi Mercedes-Benz, au un ton sumbru.

RENERGY

Ratele mai ridicate ale dobânzilor şi piaţa redusă îi alungă pe consumatori, avertizează companiile auto, în condiţiile în care comenzile Volkswagen de EV sunt la jumătate faţă de anul trecut.

Dealerii din Germania şi Italia, precum şi analizele firmelor globale spun că există mai multe motive în spatele încetinirii cererii decât incertitudinile economice, consumatorii nefiind convinşi că EV îndeplinesc necesităţile lor privind siguranţa, autonomia şi preţul.

RENERGY

Principala problemă este incertitudinea. Mulţi estimează că tehnologia se va îmbunătăţi şi mai degrabă aşteaptă trei ani pentru un model nou decât să cumpere acum un vehicul care îşi pierde rapid valoarea”, a explicat Thomas Niedermayer, proprietarul unei reprezentanţe auto din Bavaria.

Flavia Garcia şi Tom Carvell din Edinburgh au de 15 ani o maşină Toyota Auris şi ar trebui înlocuită. În condiţiile apropierii datei la care vor fi interzise vânzările de maşini noi pe benzină şi motorină, cuplul ia în considerare un vehicul electric, dar sunt descurajaţi de lipsa infrastructurii de încărcare, de preţ şi de temerile privind durata de funcţionare a bateriei.

Noile EV din Marea Britanie încă sunt mai scumpe în medie cu 33% decât modelele cu combustie internă.

RENERGY

Majoritatea modelelor noi mai ieftine nu vor intra pe piaţă înainte de 2025 – cel mai devreme – moment în care vor fi numeroase modele produse de companiile chineze, de la BYD la Nio, pe piaţa din Europa.

De mult timp criticii avertizează că lipsa unui model accesibil EV va afecta vânzările, care până acum au fost sprijinite de livrările către companii şi sprei cei care au îmbrăţişat devreme tehnologia.

Performanţa mai slabă din septembrie, sondajele privind încrederea consumatorilor şi estimările sumbre ale dealerilor şi producătorilor auto indică că era încetinirii creşterii probabil a venit.

Recent, Ford şi GM au avertizat în SUA că întârzie lansarea unor modele EV mai accesibile şi îşi reduc cheltuielile, din cauza cererii mai slabe şi a costurilor mai ridicate, în contextul grevei declanşate de United Auto Workers (UAW), cel mai mare sindicat din industria auto americană.

Încetinirea cererii se va menţine atât timp cât nu vor exista modele accesibil EV disponibile, a apreciat Felipe Munoz de la JATO Dynamics.

Din punctul de vedere al autorităţilor de reglementare, nu trebuie să lansăm chiar acum noi produse, trebuie să ne concentrăm pe accesibilitate. Dar producătorii auto trebuie să fie atenţi la Tesla şi la firmele chinezeşti, deoarece nu vor să rămână prea mult în urmă”, susţine Alistair Bedwell, analist la GlobalData.

Intenţia de a cumpăra un EV a rămas constantă în Germania în ultimul an, arată un sondaj al firmei The Langston Co, ceea ce înseamnă că, deşi creşte numărul EV vândute, numărul oamenilor care aşteaptă să achiziţioneze un vehicul electric nu creşte.

RECENTE

Trenuri electrice în Moldova: proiectul‑draft al standardelor de electrificare feroviară intră în consultare publică

Avem motive serioase de optimism că locomotivele electrice vor deveni realitate în Moldova, deoarece...

Premier Energy contrazice ANRE: Avizele sunt emise legal, problema e cadrul normativ

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a publicat, în data de 9 aprilie...

“Foc la Ghete” pentru parcul fotovoltaic de 54 MW de la Bilicenii Noi

Redacția renergy.md a scris săptămâna trecută despre proiectul de hotărâre 375/MEn/2025 pentru autorizarea centralei fotovoltaice...

Stocarea energiei, următorul boom energetic al Moldovei după fotovoltaice

După valul masiv de investiții în centrale fotovoltaice din ultimii ani, sectorul energetic al...

SIMILARE

Trenuri electrice în Moldova: proiectul‑draft al standardelor de electrificare feroviară intră în consultare publică

Avem motive serioase de optimism că locomotivele electrice vor deveni realitate în Moldova, deoarece...

Premier Energy contrazice ANRE: Avizele sunt emise legal, problema e cadrul normativ

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a publicat, în data de 9 aprilie...

A fost publicat Draft-ul normativ de eficiență energetică

În consultare publică până pe 18 mai 2025 a fost plasat Draft-ul normativ de...

Hidroelectrica vrea să intre pe piața din Moldova prin achiziții de proiecte regenerabile și portofolii de furnizare

Din 5 mai 2025, Hidroelectrica are un Consiliu de Supraveghere complet reînnoit, condus de...

Energocom a cumpărat în aprilie energie electrică mai ieftină decât în primele trei luni ale anului

În luna aprilie 2025, SA Energocom a achiziționat circa 339 de mii MWh de...

Se cunosc membrii Comisiei care va gestiona proiectele din sandboxulu energetic

Guvernul a aprobat componența nominală a Comisiei pentru spații de testare inovativă în materie...

Al treilea gigant fotovoltaic așteaptă aprobarea Guvernului: 54 MW la Țambula

Ministerul Energiei a lansat consultarea publică pentru un proiect de Hotărâre de Guvern care...

NZEB 2030 intră în consultare publică: Guvernul vizează extinderea clădirilor ultra‑eficiente energetic în Moldova

Ministerul Energiei a lansat consultarea publică pentru Proiectul Hotărârii de Guvern privind aprobarea Planului...

Moldelectrica cere majorarea tarifului de transport la 30,72 bani/kWh

În cadrul consultării publice organizate de Autoritatea Națională de Reglementare în Energetică, Moldelectrica a...